top
logo

e-urząd

Rodzicu załatwiaj sprawy urzędowe przez Internet!

TEMAT: "Wspaniale bawić się razem".
PROWADZĄCY: mgr Katarzyna Jeżowska
CEL GŁÓWNY: Rozładowywanie napięcia psychofizycznego - rozluźnienie i wyciszenie
dzieci.

CELE SZCZEGÓŁOWE: ćwiczenie koncentracji uwagi, usprawnianie koordynacji słuchowo – kinestetycznej (ruchowej), rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie, nauka akceptacji innych, kształtowanie orientacji w przestrzeni i w schemacie własnego ciała, kształtowanie poprawy koordynacji ruchu, wspieranie naturalnego rozwoju, zapobieganie trudnościom szkolnym, integracja pracy mózgu i ciała.

TECHNIKI MUZYKOTERAPEUTYCZNE: muzykowanie gestodźwiękami, muzykowanie na instrumentach perkusyjnych, trening autogenny, improwizacje wokalne, plastyczne interpretacje muzyki, ćwiczenia dotykowe, ćwiczenia wyobrażeniowe, ćwiczenia oddechowe, improwizacje muzyczno- ruchowe, zabawy muzyczno - ruchowe, masaż relaksacyjny, pantomima.

POMOCE: instrumenty perkusyjne, kartki, grzebień, długopis, worek na śmieci,
kredki, radiomagnetofon z odtwarzaczem płyt kompaktowych, płyty CD z nagraniami, chusteczki higieniczne.

PRZEBIEG ZAJĘĆ (według modelu Mobilnej Rekreacji Muzycznej):

1. Powitanie.

2. Uruchomienie
a. Ćwiczenia oddechowe - dmuchanie dmuchawców, zdmuchiwanie świeczek z tortu, korygowanie pozycji ciała i rozluźnienie nadgarstków z naśladowaniem odgłosów przyrody.

3. Zrytmizowanie
a. Udźwięcznianie własnego ciała - klaskanie i uderzanie palcami o palce, uderzanie
w uda dłońmi złożonymi w muszelkę (gestodźwięki) przy muzyce.

4. Odreagowanie
a. Zabawa „Okręt”. Dzieci stojąc w kole reagują głosem i ruchem na hasło.
b. Zabawa „Wicher i wietrzyk”.
c. Zabawa „Żyłki do wędki”. Dzieci przekazują sobie żyłkę do wędki za pomocą pantomimy. W tle odtwarzana jest muzyka w wolnym tempie.

5. Zrytmizowanie
a. Rytmizowanie przysłowia „Gdy kukułka kuka w maju, spodziewaj się urodzaju”
uderzając dłońmi w uda. Ćwiczenie wykonywane jest w grupie i indywidualnie.
b. Muzykowanie na instrumentach perkusyjnych do muzyki tzw. poważnej – echo
rytmiczne.
d. Muzykowanie na instrumentach perkusyjnych i przedmiotach codziennego użytku
do muzyki tzw. poważnej.

6. Uwrażliwienie
a. Improwizowanie na instrumentach tekstu mówionego przez muzykoterapeutę.
b. Rysowanie jednocześnie prawą i lewą ręką do muzyki tzw. poważnej – kinezjologia
edukacyjna wg P. Dennisona.

7. Relaks
a. Ćwiczenie oddechowe - dmuchanie w swoją kartkę papieru.
b. Masowanie chusteczką higieniczną twarzy i dłoni kolegi – ćwiczenie w parach.
c. Trening autogenny z wizualizacją prowadzony z podkładem muzycznym. Dzieci leżą
na materacach, terapeuta podaje sugestie słowne.

8. Aktywizacja
a. Przeciągnięcie się.

9. Pożegnanie.
Kaseta: odgłosy przyrody

Płyta CD: Król Elvis i jego dwór, „Biblioteka Gazety Wyborczej”, Baobab Productions 2006
J. Lenartowska: Wesołe zabawy rytmiczne PWM, Kraków, 1962r.
Płyta CD: Muzyka i My, Anonim „Szewczyk”, WSiP S.A., Warszawa 2001
Płyta CD: popularna melodia bawarska
Płyta CD: Muzyka i My, N. Rimski - Korsakowa „Lot trzmiela”, WSiP S.A., Warszawa 2001
Płyta CD: Muzyka i My, L. Mozart „Symfonia dziecięca”, WSiP S.A., Warszawa 2004
Płyta CD: Vienna Classics, A. Vivaldi Koncert D-dur Op.10 Nr3, cz.II Cantabile, Pomaton EMI 1996
Płyta CD: 60 minut muzyki Wschodu, Powitanie dnia, DOM & WNĘTRZE, GM Records

Fotograficzne sprawozdanie z zajęć.

Misja szkoły: Wszechstronny rozwój wrażliwych i dbajacych o zdrowie uczniów, którzy sprostają wyzwaniom dnia jutrzejszego.

BIP

Spacer po szkole


bottom

Powered by Joomla!. Valid XHTML and CSS.